28 april 2010

Jäkla skatteverket..!

Idag hade jag tänkt vara duktig, och äntligen göra deklarationen... Men givetvis är den fel, som alla andra år... Skatteverket gör uppebarligen inte sitt jobb... de tror att jag har företag, trots att jag slutade med det för flera år sen! Så det är bara att maila dem och hoppas de kan lösa det till nästa år... :/ Eller ska man dra en chansning och skriva att jag ska få tillbaka 20.000 kr på skatten, från företaget?! ;)

Men ärligt; vad skulle man göra utan internet och alla tjänster som finns via det?? Hur gjorde man förr? Svenskar som flyttade utomlands måste ha haft en massa mer problem än vad vi har!

Jag minns när jag var au-pair första gången... typ år 2000... (japp, jag är GAMMAL!)... då fanns inte skype, t.ex. Hur klarade jag mej utan skype?? Nu använder jag skype till det mesta... skype till skype, skype till telefon, skype till mobil, sms via skype.... Ja, ni förstår vart jag vill komma. =) Länge leve internet! =)

See ya!/Lindah

2 kommentarer:

  1. Visst undrar man hur man klarade sig förr utan all teknik?? Särskilt när man är utomlands. Nu går det ju på en sekund att kommunicera med mejl, sms, skype... Jag minns när jag var liten och min pappa var i Australien några månader. Han ringde bara hem några fåtal gånger under hela perioden, det var så otroligt dyrt att ringa från Australien! Och så skickade han vykort...

    SvaraRadera
  2. skype är helt jäkla underbart! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!