13 april 2010

Alone again... =(

Nu är vi ensamma och övergivna... igen... Mamma och pappa lämnade Durban igår kväll, och för nån timme sen så landade de i Sverige igen.

Jag trodde man skulle vänja sig vid att lämna och bli lämnad av sina nära och kära efter några gånger, men det känns alltid lika tungt och jobbigt när man står där på flygplatsen. Värst är när folk åker härifrån, tycker jag. Det blir oerhört tyst, tomt och ensamt efter att vi har haft besök av någon. Undra om man någonsin vänjer sig, och tycker det känns helt ok??

Men man får se det positivt; tänk så kul vi har haft de här veckorna!! Och jag är väldigt glad över att mamma och pappa varit här, och sett hur vi lever och har det här i Sydafrika. Och jag är glad att de gillade landet och jag tror och hoppas de har haft en superbra semester här!! =)

Men nu har vi inga fler inbokade besök att se fram emot... för första gången sen vi flyttade hit. Vi vet heller inte när vi kommer till Sverige nästa gång, så det känns lite extra jobbigt att bli lämnade den här gången. Framtiden känns väldigt oviss... men samtidigt vet jag att jag är där jag vill vara, och med den jag vill vara med, allt annat ordnar sig alltid! =)

See ya!/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!