23 april 2010

Äckliga "djur"...

Imorse såg vi våran hyresvärd utanför deras hus... stampandes i marken... Pixie satt oxå där, redo att fånga nått såg det ut som. Givetvis blev vi nyfikna, och gick dit för att kolla vad han höll på med.

Han hade märkt att de hade fått in väldigt mycket kackerlackor i huset den senaste tiden, och misstänkte att det fanns ett bo/näste under deras hus, så han hade sprayat nått giftigt medel in under husgrunden. Med resultat att kackelackorna flydde för livet... Så nu stod han och stampade ihjäl alla kackerlackor som kom ut från grunden... och det var MÅNGA kan jag lova! Sååååå vidrigt!!!

Jag har alltid haft spindel-fobi, och nu har jag även lagt till kackerlackor i den kategorin... Jag tycker de är så sjukt äckliga!! Och de flyger oxå... det gör ju inte saker bättre liksom... *ryser*

En stund senare satt Dave vid datorn, vid ytterdörren (som var öppen) och då ser han en kackerlacka som lyckats ta sig förbi våran stampande hyresvärd... den levde inte länge till... och nu har vi insekts-sprayet står redo vid dörren, ifall det kommer nån mer och försöker "våldgästa" oss...

Livet är inte alltid en dans på rosor här i SA... Men hellre lite kackerlackor utanför huset, än snö i slutet på April som det var i Uppsala igår... Av två onda ting, så väljer jag värmen och kackelackorna! =)

See ya!/Lindah

5 kommentarer:

  1. Fy så äckligt! Hoppa de inte bygger nytt bo närmare er då. Snön låg inte kvar här i Uppsala så länge tack o lov :)

    SvaraRadera
  2. Visst är dom äckliga! Ser någon lite då och då här men inte så ofta faktiskt. Än så länge.... Däremot när jag och maken var i Hong Kong för ett antal år sedan så hade jag en mindre trevlig upplevelse. Det var kväll och maken var inne i en elektronik butik och prutade. Jag gick ut och ställde mig på trottoaren och njöt av myllret och värmen i Hong Kong. Plötsligt känner jag att det är något som kryper upp längs benet på mig. Tittar ner och ser en kackerlacka på väg upp längs benet. Jag bestämde mig att av två onda saker så föredrog jag att lyssna på maken pruta!

    SvaraRadera
  3. Helga; Skönt att snön försvann fort! Hoppas ni får en varm, lång vår och sommar nu! =)

    Gabriella; Fyyy vilken upplevelse!! Jag hade dött!!!

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Hittade din blogg genom en annan. Vart kommer jag inte ihåg precis nu.
    Har läst lite i din blogg och vad spännande det är att följa ditt liv i ett land som verkar otroligt spännande.

    De där kackerlackorna var ju inte dagens höjdpunkt precis förstår jag. Fy så läskiga de är!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Camilla; Kul att du gillar bloggen! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!