27 april 2010

Ny hobby!

Jag är en kreativ människa... och en rastlös person som är väldans ombytlig. :/
Jag gillar att göra kreativa saker, men det måste bli färdigt ganska så snabbt, annars lessnar jag.

En gång i tiden bestämde jag mej för att måla om mitt rum, och dessutom måla en bård för hand runt hela rummet... det tog låååång tid. Minns inte hur länge projektet pågick... men nån vecka var det säkerligen.
En annan gång skulle brorsan och jag tapetsera vårat dåvarande kök, som var typ 4 m i takhöjd... det var kul i början... när vi valde tapeter och så... efter att första våden var uppe, så var det liksom inte lika kul längre... detta projekt tog oxå rätt lång tid.

Dave, som är pedantisk, såg snabbt till att jag fick ett eget hobbyrum, så han slapp se röran jag sprider ut i stundens ingivelse... och alla halvfärdiga projekt som sen ligger spridda över golv, skrivbord och varenda ledig yta....

Jag har helt klart testat de flesta kreativa hobbies...
Men nu har jag hittat en hobby som gjord för mej!!
Att göra smycken! =)
Det är sjukt kul, går hyfsat snabbt och är väldigt kreativt!!! Love it!!!
Bilder på mina "alster" (säger man så??) kommer imorrn, eller möjligen i övermorrn... just nu har jag en gigantiskt gräshoppa i köket, som jag måste få ut...

See ya!/Lindah

2 kommentarer:

  1. Jag gör oxå smycken! Visst är det kul?! Började för några år sedan och så går det i vågor. "Verkstan" har legat nere nu ett tag men snart så måste jag nog börja igen. Har t.o.m.sålt en del hemma i Sverige. Hade smyckesparty för mina vänner och bekanta. Det är en perfekt hobby för sådana som dig och mig. Rastlösa!
    Lycka till och kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Vad kul!! Synd att vi bor så långt ifrån varann, annars hade vi kunnat pyssla ihop! =)
    Vore kul att få se lite bilder på de smycken du gjort! Alltid kul med inspiration!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!