15 november 2009

Shopping-lördag

I går, lördag, var vi runt på en riktigt shoppingrunda... Vi började med "Springfield"-området. Det är uppbyggt som ett outlet, men med både "vanliga" butiker och outlets. Där hittade vi ingenting... =( Så vi fortsatte till "The Pavilion". Ett shoppingcentrum i utkanten av Durban... det tar ca; 15 min dit med bil från oss. Det stället har på senare tid blivit ett av våra favvo-shopping gallerior! Från början gillade jag inte alls "The Pavilion", men efter att ha varit där några gånger och gått omkring, så gillar jag det verkligen! Lite svårt att hitta där i början, bara... Där blev det en hel del klädinköp... Men vi orkade inte stå i kö och prova, så vi chansade på att det skulle passa.

Efter det blev det en vända till "Gateway". Där hittade jag lite mer kläder. =) Det är framför allt jeans som jag är ute efter... inför den kommande Sverige-resan. Men eftersom det är sommar här snart, så är det inte så jättebra jeans-utbud längre...

I alla fall så slutade dagen med att jag hade köpt 3 par jeans, men det visade sig (efter att jag provat dem hemma) att ett par var lite för tajta, och ett par var fula... hahaha. Så idag blir det till att lämna tillbaka dem och se om jag kan hitta några andra jeans... idag blir det nog "La Lucia Mall" istället. =)

Jag hoppas på "god-jeans-lycka". =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!