27 november 2009

Hårfix och bakning.

Jag har hunnit en hel del idag... i alla fall för att vara mej. Jag har tex slingat håret och klippt håret... Dave fick rycka in och hjälpa mej lite med klippningen... hahaha... tror inte det blev helt rakt... men jag tänkte be min kompis Josse klippa mej när jag är i Sverige. Hon är frisör så hon lär få sig ett gott skratt när hon ser hur snett och hackigt mitt hår är. =)

Sen var jag iväg och handlade mat... att jag aldrig lär mej att man ska inte handla mat på fredagar!! Vilket kaos de är i butikerna (och på vägarna)... och det mesta är slut. Jag fick i alla fall tag i den sista burken som fanns med salsa sås, så kvällens taco-middag är räddad.

Därefter har jag gjort glögg... glöggkryddor på påse är guld värt när man är utlandssvensk! Men den blir det till att premiär-dricka på söndag. Även om jag är sugen på att smaka bara liiite... det luktar ju så gott! =) Och jag har även gjort en lussebulle-deg, som just nu jäser för fullt (hoppas jag... kanske borde titta till den...).

Men när bakningen är klar så blir det nog en lugn kväll framför tv:n med ett glas vin. Kanske börjar packa lite smått... väskan åkte fram igår, men än så länge är den tom... =)

Trevlig helg alla!

2 kommentarer:

  1. Har just köpt glöggkryddor till NÄSTA jul som får åka med flyttlasse. Gäller att planera och fixa, eller hur? Min man skulle få dådimpen om han visste att jag redan planerar för nästa jul. Men det lär ju bli lite svårt att få tag på glöggkryddor i sommar när vi åker hem. Daffran är väl inget problem att hitta i SA. Ha en trevlig 1:a Advent. Själv är jag hemma själv och rensar och röjer denna helgen. Ska lägga ut massor med saker på Blocket nu.

    SvaraRadera
  2. Hahaha... ja, det gäller verkligen att planera långt i förväg. Det har vi blivit experter på! Om ni har plats så ta även med vaniljsocker och pärlsocker... det är sånt som jag saknar! (Fast just nu har jag det... bra med besök...) Och chips-dip-pulver... det är kanske inget livsviktigt, men å så gott när man varit utan ett tag! =)
    Hoppas ni oxå får en trevlig advent, mitt i all packning! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!