03 november 2009

Mulet...

Vet inte vad som har hänt med vädret i Durban... visserligen är vi inne i den perioden med sämst väder... men förra året var det inte alls lika mycket mulet som det varit i år. Jag har inte solat på nästan 1,5 vecka nu..! Heeelt värdelöst!!

Visst har det varit sol under vissa dagar, men det har inte varit under så långa stunder, så det har inte känts som att det varit värt besväret att byta om till bikini.
Men man får väl vara glad över att det är varmt i alla fall... 27 grader nu.

Jag skypade med mormor igår... hon sa att det var så milt väder och om jag inte minns fel nämnde hon att det var "ljummet" ute.
Jodå... 4 grader var det! *asgarv*

Vi har lärt oss att när folk i Sverige (typ; mamma & mormor) säger att det är varmt och skönt ute... då snackar vi 5-7 grader, på sin höjd!
Och vi klagar när det blir kallare än 22 grader... där kan man prata om att uppfatta saker olika. =)
Vet inte om ni i Sverige har utformat nån sorts elefanthud sen vi åkte, eller om ni bara är otroligt positiva! =)

I vilket fall som helst; medans jag skrivit har det hunnit bli sol här. =) Och jag ska ta mej iväg och handla mat, och även svänga förbi en "pyssel"-butik för att kolla om de fått några nya scrapbooksaker. Måste börja med julkort snart... såhär i vårtider. =)
Ha det så bra i värmen i Svedala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!