06 november 2009

Kan inte låta bli....

.... att läsa bloggar... Jag har blivit en "blog-junkie"..!

Jag älskar att läsa, och följa folks bloggar... Det är helt olika människor som jag följer... både personer jag känner och helt främmande folk. Mina favoriter är de som är skrivna av svenskar bosatta utomlands... och då speciellt i Sydafrika. (Av uppenbara anledningar)

Jag gillar att läsa om hur andra löser samma "vardags-problem" som vi stött på... eller problem som vi kanske kommer stöta på i framtiden... Jag är fascinerad över hur svenskar sprider ut sig i världen, och hur lätt vi anpassar oss till andra kulturer och livssituationer. Jag blir imponerad av familjer med barn som tar sitt pick o pack och flyttar utomlands..! Och inspireras av de som drar iväg helt själva och bygger upp en ny tillvaro åt sig.

Genom min blogg fick jag kontakt med svenska Maria som bor här i Durban, och som jag nu blivit vän med... Och genom henne har jag träffat flera svenskar här i Durban. Jag har även nyligen fått kontakt med en familj i Sverige som är på väg att flytta ner till Kapstaden... och som alla vet så kan man alltid lära sig utav varann... Mycket bra! En blogg är bra till mycket! =)

Mina favvo-bloggar just nu är:

www.taby-kapstaden.blogspot.com (Sydafrika-flytt på g.)

www.zetterlind.blogspot.com (Familj i Johannesburg/Pretoria)

5 kommentarer:

  1. Tack för lovorden! Du har varit en inspiration för mig att skriva! Nu ska jag kolla in Zetterlinds blogg. Den har jag inte hittat förut. Tack!

    SvaraRadera
  2. håller med! det e väldigt lätt att fastna i blogg träsket :-) Gillar din blogg!

    Sara

    SvaraRadera
  3. Här får du ett tips till:

    http://sydafrika-anteckningar.blogspot.com

    Tor Billgren
    Stellenbosch

    SvaraRadera
  4. Tackar! Ska genast kolla in den! Den hade jag inte upptäckt ännu!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!