09 november 2009

Då och nu...

Alla ni som känner mej vet att jag ÄLSKAR smink... i Sverige kunde jag inte visa mej ute utan full make-up. Till jobbet snackar vi; consealer, foundation, puder, rouge, mascara, eyeliner, två olika ögonskuggor, läppenna, primer, läppglans och givetvis ögonbrynspenna/skugga..! Jag använde mej utav ett minimum av 6 st sminkpenslar dagligen... och min vardags-mejk tog sina härliga 20 minuter att lägga. Var det fest så stoppade inte 45 minuter till make-upen...

Jag gick ingenstans utan ett "emergency-kit" i min väska som bestod utav i princip allt mellan himmel och jord... där fanns pincett, mascara, spegel, hårspray, borste, kam, puder, "anti-glans-servetter" och en miljard andra saker. Min handväska vägde alltid typ 4 kg...
Jag äger så mycket smink (och hårprylar...) att jag fick köpa ett extra tillägg på min hemförsäkring (!) för att det skulle täcka förlusten av mitt smink i en eventuell brand eller vid inbrott...!! Och det tyckte jag var heeeeelt rimligt! =)

Idag är jag för det mesta osminkad... i alla fall hemma. Jag har fortfarande så pass mycket vett i huvudet att jag inser att skulle jag glida omkring osminkad i en shopping galleria så skulle jag skrämma slag på barnen... =) När jag väl sminkar mej så tar det runt 5 minuter... och det är mascara, mineral-foundation och ögonbrynspenna som gäller... kanske även eyeliner och jag känner mej blek och trött.... I min väska ligger det minst 4 olika läppglans, som jag sällan använder, och när jag använder dem så är det oftast för att jag är torr om läpparna.

"-Vad har hänt?" tänker ni. "Bryr sig inte människan om hur hon ser ut längre??"
Den enkla sanningen är att jag är aldrig så blek som jag var i Sverige längre... (och jag står inte framför en spegel hela dagen och jobbar), och faktum är att har man lite färg så känner man inte samma behov av smink... man har inte samma behov. Med det sagt så måste jag erkänna att jag längtar efter att få gräva bland allt mitt smink som jag har kvar i Sverige, och jag tycker fortfarande att det är helt klart värt att ha en extra försäkring om det är det som krävs för att kunna ha MÄNGDER med makeup! =)


Och kom ihåg; det finns inga fula människor, bara lata! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!