04 november 2009

"List-freak"

Jag älskar att göra listor och scheman och sådant... Det har jag gillat ända sen jag var liten... i alla fall så långt tillbaka som jag kan minnas (så ca. 2 år bakåt, alltså...). Så givetvis är min dator numera fullproppad med olika mappar och dokument om kommande Sverige-resan... det finns en lista för allt.

Bl.a listor på vilken mat vi ska köpa med oss tillbaka hit (ordnad i olika kategorier... typ; måste ha, kanske köpa... osv) budget i Sverige, "fixa-i-Sverige"-lista, lista på vilka kläder jag ska ta med mej (inte många pga att jag äger inga vinterkläder här...), lista på vad jag ska ladda ner i Sverige (internet här är svindyrt...o man betalar per MB!), och säkert 14 andra listor av varierande slag... (Japp, jag har en släng av "kontrollfreak-sydromet"...)

Och såklart en lång lista med saker som MÅSTE fixas här innan vi åker. Den listan blir, märkligt nog, längre och längre ju närmare avfärd vi kommer. Man tycker ju att eftersom jag trots allt prickar av saker lite då och då, så borde den minska... men inte då. Den bara växer och växer... och nu är den så lång att jag inser att ska jag hinna allt så måste jag ta och sätta lite fart...

Kanske borde spendera lite mindre tid med bloggen, och mer tid till att fixa? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!