20 maj 2009

Underbara minnen!

STORT TACK till Sia och Ia som har bränt ner och skickat resten av melodifestival-deltävlingarna till oss. =)
Plus lite överraskningar... där det bästa av allt var;... "The Pink´s- Greatest Hits". Vilka låtar!! =) Ååååå, vilka minnen som väcks när man lyssnar på deras kult-låtar! Hahaha! Sååååå BRA!!

När Sia och Freddan var här så satt vi och försökte komma på en massa "The Pink´s"-låtar (och vi lyckades riktigt bra!)... och nu fick vi två skivor med alla deras låtar!! Underbart! Hahaha! =)
För er som är för unga, eller för gamla, för att veta vilka "The Pink´s" var... så var det ett band på typ mitten av 80-talet någongång, med killar i rosa college-tröjor... Hahaha... Därav namnet. =)
Och man tyckte de var såååå bra!

Låtarna laddades snabbt ner till min mobil, och sen har jag legat och lyssnat på dem hela dagen vid poolen. Så idag har det blivit en "The Pink´s"-dag...! Favoritlåtarna är nu som då; "Linda", "Marie" och "Spelar ingen roll"... Hahaha!
Så jag är ledsen att meddela de omkring mej, men de närmaste veckorna kommer jag antagligen ha låttexter som; Marie, Mariiiie... om ett par veckor är det vi... då händer det saker... ja, jag har svårt att låta bli"... på hjärnan... Hahaha!

Och vad gillar ni denna låttext..? "Här kommer Lucky, Lucky, Lucky Luke... och rider sin häst... han är tuff han är bäst... här kommer Lucky, Lucky, Lucky Luke... han är smart, han är fräck..." (kan ni inte melodin, så tänk "glad barn-pop, med synth, och en släng av 80-tal på det....)
Lovely! =) Hahaha!

Förresten; bion igår; "Angels and Demons" var verkligen jättebra! Självklart var boken väldigt mycket bättre... men så är det ju alltid, och det var förväntat. Men jag tyckte filmen var riktigt, riktigt bra! Bion var fullsatt, och alla verkade tycka den var bra (förutom 2 pers som gick efter typ halva filmen... vet inte vad deras problem var..)
Och en överraskning var att Stellan Skarsgård hade en hyfsat stor roll... Jag visste inte ens att han skulle vara med. Kul! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!