28 maj 2009

Ny hårfärg!

Joggingturen igår kväll gick över förväntan... *duktiga jag*...hahaha. Men idag har jag träningsvärk i halva kroppen..! Det var kanske lite väl länge sen jag tränade nu... så nu blir det nya tag! Bra kondition, -here I come! =)
Fast ikväll får det nog bli en promenad... jag tror inte mina ben pallar att jogga i backiga Durban två dagar i rad.

Och mitt "flammiga" hår (efter den inte helt lyckade uppljusningen/slingningen i förrgår), är nu räddat! =)
Idag har jag stått i vårat extremt lilla badrum och petat och pillat... jag har haft händerna fulla utav folié, två olika färger och ingen pinnkam (en pinnkam är väldigt bra att ha när man gör slingor..!). Men efter mycket slit, så blev till sist resultatet jättebra. Härligt! =)
När jag kom hit till Sydafrika så var jag en 3:a/4:a (=mörkt mörkbrun) i håret, men efter all sol har jag blekts ur till ungefär en 5:a/6:a (=mellanbrun). Och efter min färgningsdag idag är jag nu ungefär en 7:a (=ljusbrun). Vilket var exakt det jag var ute efter. Jag gissar att min naturliga hårfärg är ungefär en 7:a nuförtiden, och det innebär förhoppningsvis att jag inte kommer störas lika mycket av min utväxt..! *Tjoho*

Snart borde Dave komma hem från skolan, där han har haft en flyglektion, och efter det skulle han iväg på en solo-flygning (alltså utan lärare) också. Ska bli kul att höra hur det gått... och ännu roligare att se om han märker min nya hårfärg..! Hahaha! Fast det tror jag nog... han brukar märka sånt. =)
Och ikväll blir det till att "inviga" vårat nyinköpta våffeljärn! Ska bli grymt gott med våfflor!! *Mums*

1 kommentar:

  1. Vad fiin bloggen e!! Skitsnyggt med bilderna=)vi skypar senare när jag kommer hem ikväll=)
    kraaam

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!