30 maj 2009

Fredagen!

Igår, fredag, så flög jag med Dave för första gången! =) Jag har flygit med en gång tidigare, men då var hans lärare oxå med, eftersom Dave inte var klar med certet då. Men den här gången satt jag i höger-sits (istället för i bak, som jag gjorde förra gången), och man kan i princip säga att jag var co-pilot... hehe...
Ok, inte co-pilot... men nästan. Hahaha! =)
Det var i allafall jättekul!! Och det gick väldigt bra! Jag var lite uppstressad innan, och hade ont i magen av nervositet, flygrädd som jag är... Speciellt eftersom vi flög ett av skolans minsta plan... Men väl i planet, så gick det bra.
Efter ungefär 30 minuter började jag känna mej lite illamående (vilket är vanligt de första gångerna man flyger)... men det var jag beredd på, så jag vräkte i mej två förpackningar mint-mentos... sen mådde jag bra igen! (Mint brukar hjälpa mot åksjuka och illamående...)

Vi flög längs kusten norrut från Durban, och sen tillbaka. Vilken utsikt det är!! =) Jag tog rätt mycket kort, men eftersom det är så pass varmt, så var det lite disigt, så korten blev "sådär"...
Men jag måste säga att jag tycker att jag skötte mej rätt bra... jag avbröt bara en enda gång när Dave skulle prata med flygledarna i radion.... =)

Innan hade vi köpt ett headset till mej, så det var kul att ha sitt egna headset, och slippa låna. Hade velat ha ett rosa eller lila... men tydligen finns inte det... så det fick bli ett svart. Kanske går det att "pimpa" det lite..? =)

På kvällen kom Gaby hit (en svensk som går på Dave´s skola), och vi satt och pratade och drack öl/vin. Väldigt trevligt! =)


Lite bilder från flygturen...;


Planet måste kollas ordentligt innan start... inga lösa delar den här gången heller. =)

Instrumentpanelen... som jag inte fick peta på....

Miss co-pilot!

Captain Dave

Ballito från ovan... (jag är rätt säker på att det var Ballito i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!