14 maj 2009

Klarat PPL!!!



Igår klarade Dave sin uppflygning till PPL:et..! Grattis, grattis, grattis!!! =) Jättebra gjort utav honom! =) *stolt*
Uppflygningen tog över 3 timmar i luften, plus briefing och sånt. Allt hade gått jättebra, men det var nära att det blev inställt pga att en helikopter kraschade på fältet. Som tur var så skadade sig inte piloten, men fältet blev avstängt medans CAA (typ. haverikommissionen) kollade vad som hade hänt.
Men det gick relativt snabbt, så Dave kunde till slut göra sin uppflygning i alla fall. Tur!

Så nu kan man säga att han är ungefär halvägs till att bli färdig trafikpilot! Nästa steg blir "night-rating", vilket är en form av mörker-bevis/cert. Så att han får flyga även när det är mörkt ute.
Och nu får han även ta passagerare, så snart ska jag börja följa med honom på flygningar, är det tänkt. (Om jag vågar... jag är rätt så flygrädd... men jag tyckte det gick bättre med små plan, än stora. Så det ska nog gå bra.)
För efter night-ratingen ska han börja med sin hour-building... vilket är att han ska "samla" solo flygtimmar... och det är ungefär 80-85 timmar som ska flygas innan han går in på sista steget i utbildningen.

I alla fall; igår firade vi med champange, och Dave hoppade i poolen med kläderna på... Vilket han har pratat om att han ska göra hur länge som helst... Men nu blev det alltså äntligen av! Hihi!

Och på kvällen gick vi ut och åt på restaurang. Vi hade tänkt äta på "Butcher Boy´s", men där var det fullbokat (en onsdag kväll..!). Men då kom vi på att det fanns en restaurang i närheten som står med i en av mina guideböcker, och som blivit vald till "Steakhouse of the year 2004". Så då åkte vi dit istället. ("Joop´s Place")
Det var suuuuupeergod mat!! Bland det godaste jag någonsin ätit!! *Mums!!*
Helt klart en blivande favorit-restaurang!! =)



Mumsig förrätt!



Mr. Pilot himself




Varmrätt... som var sååååå GOD!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!