27 maj 2009

Nått jag inte gjort på en massa år..!

I fredags gjorde jag nått som jag inte gjort på väldigt länge... Jag köpte ett paket hårfärg i butik..! Jag veeeet... det är GALET!!
Men jag är såååå less på mitt hår just nu! Det växer med rekordfart i det här klimatet, och för första gången i mitt liv inser jag att det faktiskt kanske inte är så positivt med ett "snabbväxande" hår trots allt. (Var försiktig med vad du önskar dej, det kan slå in.... hahaha)
För det innebär att jag får färga min utväxt HELA tiden! Och det gör mej tokig! Visst är det kul att pyssla med håret... men jag är van att ha min lilla salong med min frisörstol, bra ljus, schamponering, alla redskap, massa speglar i olika vinklar... och framför allt; att slippa bry sig om att man dräller färg på halva golvet!
Det är dock inte lika kul att stå i ett trångt badrum, med taskigt ljus, en spegel och sin enda lilla färgskål i krampaktigt grepp... livrädd att spilla färg någonstans.

Så jag har bestämt mej för att ljusa upp håret lite, så att det kommer närmare min egna färg, och därmed inte blir lika störd av en utväxt... Smart, tyckte jag.
Först tänkte jag gå till en frisör här. Men jag har inte betalat för en klippning eller färgning sen jag var 15 år, så det tar emot lite att börja göra det nu. Dessutom tror jag inte att det är okej att skälla på frisören på samma sätt som man kan göra om det är ens kompis/jobbarkompis/mamma som petar i ens hår. =)
Plus att jag har sett otroligt mycket dåliga klippningar på folk "på stan". Jag vågar inte riskera att bli tvungen att betala en mindre förmögenhet, och sen bli totalt missnöjd..! Jag vet att jag är en ytterst jobbig och krävande kund... så chansen att jag hamnar hos nån som kan göra mej nöjd är minimal. (-Kissen... snälla kom hit och fixa mitt stackars hår!!!)

Ok, så jag köpte färg i butik. Igår testade jag det. Vilket skämt! Sling-"kammen" som följer med var det töntigaste jag sett..! Och jag vågar inte gissa vilket väte det var... det tog inge´ vidare i alla fall. Så idag har jag en aning ljusare hår... dock lite "flammigt" på sina håll... så det blir till att köpa en förpackning till, och bättra på de "flammiga" partierna. Återkommer om hur resultatet från det blir... hahaha!

Nu ska vi ut och springa... hmmm... okej då; jogga.... eller nått åt det hållet. Min kondis är inte den bästa, och Durbans kullar kan knäcka den bäste! Så det blir väl som vanligt att Dave springer typ två rundor i området på samma tid som jag släpar mej runt ett varv...

3 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!