22 maj 2009

Fredagen

Idag har jag haft en riktigt lugn och skön dag... låg och solade ett tag och läste svenska skvallertidningar. Härligt!

Dave var och flög sin första simulator-flygning idag, och det gick över förväntan. Kul! =) Läraren och en annan elev som var med i simulator-rummet blev impade över att Dave satt med en kopp kaffe i ena handen och höll i ratten med den andra, medans han flög. Tydligen brukar de flesta vara tok-koncentrerade när de har sin första simulator-lektion och knappt vara kontaktbara... hahaha... så de tyckte att Dave var såååå cool och avslappnad! =)

Sen var vi och handlade mat till helgen... och som vanligt så tog vi en tur förbi "Bread Ahead" för att inhandla nybakat bröd. Och det blev även en choklad-croissant (hm... den här helgen oxå...)....

Jag har gått och blivit lite smått beroende utav dem. Så otroligt goda!! (Och näää, jag har inte insett att det faktiskt inte är nyttigt med choklad-croissant till frukost... För det är sjukt gott!!)
Ikväll köpte vi kinamat och det var mumsigt som tusan... Skulle vilja lära mej att göra så där goda vårrullar..! Nån som har nått bra recept/knep?

Nu ska jag strax skypa med Hanna. Det ska bli himla kul... det var länge sen vi pratade nu. Verkligen FÖR länge sen... =( Veckorna går alldeles för fort... Även för mej som har "Fredag Hela Veckan". =)
Lilla Pixie (som faktiskt börjar bli halvstor nu...) sitter i mitt knä nu och "hjälper" mej att skriva. Hihi... inte så mycket till hjälp, men ändå. =) Hon andas mest varmluft på mina händer och occuperar halva tangentbordet med sitt huvud... fast det är lite mysigt... hahaha... Söt är hon i alla fall. =) Nä, nu börjar det dra ihop sig till min Skype-date med Hanna! =)

Trevlig helg! Och till er i Sverige; trevlig fortsättning på långhelgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!