23 maj 2009

Melodifestival yra!

Igår kväll började vi kolla på (vad vi trodde var) Melodifestivalen deltävling 3. Men det var en massa hack och avbrott hela tiden (vi hade blivit varnade för att den kanske inte skulle funka..)... och efter typ fjärde bidraget gav vi upp.
Så vi bestämde att börja kolla på deltävling 4 istället. Men det visade sig vara samma som vi just sett på... fast utan hack och avbrott..!
Så det vi trodde var deltävling 3, var egentligen deltävling 4. Hahaha... så det var lite snopet. Så deltävling 3 hade vi inte ens... hahaha...hänger ni med??
Men vi kunde i alla fall se sista deltävlingen utan störningar. Så det var bra! =)

De flesta låtar tyckte vi var helt ok... men ingen som nån av oss verkligen tok-gillade. Jag tyckte Agnes var bra... hon är som en svensk Beyoncé... =) Och vilket härligt hår! (Jodå... jag vet att det är typ 75% extensions... men det var likväl häftigt!)
Sen var ju "Star Pilot" rätt bra... men jag fick uppfattningen av att de hade bytt en stridspilot-karriär mot ett liv som artist. Det var ju lite så presentationen av gruppen lät... Men när jag fick se att ena killen var... hur ska jag uttrycka det... "lite lönnfet"... så innsåg jag att det måste ha varit rätt många år sen han slutade som stridspilot. Hahaha!
Och varför stod en av dansarna framför alla grabbarna under hela låten..?? Och varför tog de aldrig av sig solbrillorna?? Och sjöng verkligen nån av de f.d stridspiloterna??
Frågorna hopar sig... hahaha!

Kvällens värsta måste ha varit "Thorleifs". (Tyvärr mormor... men de var verkligen inte bra!) Jag är mest imponerad över att de klarat av att hålla sig populära i 35 år..!! Tyckte inte ens de sjunger speciellt bra... och jag måste fråga mej om ingen kunde berätta för dem att låten söööööög!! Den var ju typ i klass med förra årets låt av Christer Sjögren... han var snäppet pinsammare, men ändå...
Sen förstår jag inte riktigt vem som röstade fram operasångerskan, Malena... Hon är bra vidrig, faktiskt. Sönderblonderat hår och ser sliten ut. (Ok, jag är lite elak... men det är min blogg, så jag skriver vad jag vill... hehehe)

Ja, ja... det är nog jag som har kass musiksmak... eftersom uppebarligen stora delar av Sverige gillade "Thorleifs" och Malena...
Just nu lyssnar vi igenom alla låtarna, som vi fått på skiva. -Go Alcazar!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!