11 mars 2010

Torsdag, bakdag...

Jag har varit supersugen på att baka hela dagen... men jag har inte hittat nått endaste ett recept som jag blivit inspirerad att testa. =( Och; ja, jag måste ha recept! Jag följer slaviskt vad som ska vara i, temperaturer och tider... Det värsta jag vet är när man ber mamma eller mormor om ett recept, och svaret blir typ; ha i så mycket mjöl så att du känner att det blir rätt konsistens, eller nått liknande omätbart begrepp... What, liksom??

Jag hittade till slut några recept som jag ville testa, men då hade jag (givetvis!) inte alla ingredienser hemma, och jag orkade inte byta om och sminka mej och ta mej till affären...
Till slut blev det "kola kakor".
Jag hade för en sekund förträngt att jag är värdelös på att baka småkakor...!
Men det kom snabbt tillbaka till mej, när jag öppnade ugnsluckan och såg nått som inte alls liknade mammas kola kakor... Efter ett antal svordomar så kom jag på en lösning... *duktiga jag* Och det slutade med att kakorna faktiskt blev helt ok... inte som mammas såklart, men de gick i alla fall att äta...
*nöjd*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!