27 mars 2010

Lördags fix

Idag är det mysko väder här i SA. När vi vaknade var det mulet, och det kom några droppar regn (alltså verkligen; droppar). Sen blev det sol... och efter typ 30 minuter så var det mulet igen...
Vi skulle iväg och fixa lite småsaker så jag drog på mej mina capri-jeans (som alltid är för varma att ha, så jag tänkte passa på att använde dem nu när det var mulet...)... Tyvärr kom solen fram typ när vi just lämnat huset... och det var verkligen stekande värme!! Jag höll på att dö av värmeslag i mina jeans... *pust*
Men vi lyckades uträtta de grejer vi skulle, och med hjälp av stadigt intag av isglass och kylda drycker så klarade jag mej hyfsat.
Nu är det dock mulet igen... och det börjar blåsa upp... Vädret ändras snabbt i SA... Jag hoppas på åska och spöregn ikväll! =) Men på tisdag måste det vara soligt och fint igen... då landar äntligen mamma o pappa här hos oss!!! (Om de inte missar nått plan någonstans, förstås...)

1 kommentar:

  1. Hej Lindah,
    Kul att du läser vår blogg(Sydafrikabloggen)och att du hörde av dig. Hör av dig igen om du/ni planerar att komma till Western Cape framöver. Vi bor här halvårsvis sedan 5 år tillbaka och har massor med tips om vad man kan göra i den här delen av SA. Bland annat har vi, som du kanske sett på vår blogg skrivit en bok om alla våra favoritrestauranger här i Kapstadens vindistrikt.
    Ha det så bra!
    Samira & Björn

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!