07 mars 2010

Besök...


Idag när vi låg och solade vid poolen, så ser Dave den här ormen komma slingrandes på muren bakom mej... Kan säga att jag flög upp ur solstolen rätt snabbt!
Det visade sig att det inte är någon farlig orm... men lika läskig för det. :/
Sen var den på väg upp i en palm... men Anka (våran hyresvärdinna) fick upp den på en lång pinne, och kastade över den till grannen... Härligt att ha henne som granne... Not!
Nu blir det en tidig middag, vi var uppe sent igår... så det blir nog sänggående tidigare än vanligt idag.
Dags att starta grillen nu! =)

3 kommentarer:

  1. Hej Lindah, vilken otäcking. Vilken sorts orm var det?
    x
    Lena

    SvaraRadera
  2. Nej men fy! vad hemskt... jag som har en helt sjuk ormfobi! har ni sett många ormar? du, jag tänkte på en sak! jag läser ju din blogg och vet på så sätt en hel del om dig/er och ni vet ingenting om oss. Ni kan ju adda oss på facebook så får ni iaf veta hur vi ser ut? (tyvärr är varken jag eller pascakl speciellt aktiva där! vi heter iaf Josefine Wiklund och Pascal Backström! kram Josefine

    SvaraRadera
  3. Hej Lena, det var en green snake, tror vi... är ju rätt lik en grön mamba, tur att det inte var det! =)

    Josefine; Det är det andra ormen i våran trädgård, på 1,5 år. Och förutom de har vi bara sett ytterligare 1, när vi vandrade. Så du behöver inte oroa dej. =) Jag tänkte faktiskt på det med facebook, addar er idag! =) Kul!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!