28 mars 2010

Lat söndag!

Idag har jag varit på lunch med Maria... det var himla kul att bli lite uppdaterad om vad som hänt sen sist vi sågs! Och alltid kul med lite "tjej-snack"... blir ju inte så mycket av den varan ihop med Dave... =) Blev en ruskigt god sallad på "Zara´s", i Umhlanga, där Maria bor. Som vanligt så glömde jag kameran... =(

Just nu känner jag mej lite halvt om halvt sjuk... typ nästan ont i halsen, och nära på huvudvärk... men det vill liksom inte riktigt "bryta ut". Jag har faktiskt knappt varit sjuk det senaste 1,5 året som vi bott här (nån lindrig förkylning någon gång bara). Härligt! Undra vad det är som hjälpt mest; solen eller all färsk frukt utan konserveringsmedel?? Jag tippar på solen i kombination med ett stressfritt liv! =) Just nu har jag absolut inte tid att bli sjuk... så det blir till att proppa i sig alvedon, strepsil och lägga sig tidigt ikväll...

Imorgon lämnar mamma o pappa Svedala och styr mot solen och värmen (förhoppningsvis!). Och på tisdag morgon landar de här i Durban! Så ikväll blir det ett sista skype-samtal med dem för att kolla att allt är med (vi har en låååång beställning på diverse mat, godis och prylar...)... och vi måste även kolla att de inte har alltför svår resfeber. =) Mamma påstår att hon inte alls är nervös... men hon glömde att hon skulle börja tidigare en dag i veckan som var... hahaha. Ingen resfeber minsann... det tror jag vad jag vill på! =)

Nu är det i alla fall snart här...!! Ska bli såååå sjukt kul!!!! =)

Nu ska jag fixa middag... tror det blir nyponsoppa med glass och mandelbiskvier.... det var inte igår minsann!! Mumsigt värre kommer det bli!! =)

See ya!/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!