04 mars 2010

Svårt med datum och dagar...

Idag när jag vaknade... okej då; blev väckt av Pixie... så trodde jag att det var Fredag. Blev rätt besviken när jag insåg att det inte kommer bli tacos och öl till middag ikväll... Men, men, man kanske kan komma på nått annat lika gott. Förslag på middag, tack! Och inget med fisk eller ris... det går bort! =)

Idag på förmiddagen har vi hunnit med en sväng till banken. Vi har väl aldrig varit på banken så ofta som vi är nu..! Fattar inte att de som inte har internet-bank orkar ta sig till ett bank-kontor varje gång man ska göra nått..! Det är uttröttande! :/ (kan man säga så??)
Men nått som alltid piggar upp mej, är parkerings-vakten på "våran" bank... han är alltid glad och trevlig, och säger alltid "God bless you" med världens största leende!
Han blir man glad av! =)
Imponerande med tanke på att han har nog inte speciellt mycket att le för...

Nu sitter jag och fördriver lite tid tills Dave kommer tillbaka från skolan... Då blir det mat-shopping inför helgen. Jag brukar alltid göra det på fredagar... men sist fick jag i princip panik över alla människor, så hädanefter fixar vi det på torsdagar..! =)
Sen ska vi försöka lista ut vad våra hyresvärdar har på gång... två tanter med anteckningsblock smög omkring på tomten idag.... hm... rums-uthyrning inför fotbolls-VM gissar vi på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!