19 mars 2010

LCHF, -Hur går det egentligen?

Ja, hur går det egentligen för mej med att äta LCHF..?

Ärligt talatfuskar jag en hel del... Men jag gör även en hel del "rätt". Enligt min uppfattning ska man inte behöva svälta sig eller känna att man aldrig kan unna sig nått.... Då kommer man ändå aldrig kunna hålla dieten, och man mår dåligt för att man misslyckades.

Man måste sätta upp mål som är rimliga, och förväntningar som man kan hålla... Man ska tex inte behöva sluta äta pizza helt, om man älskar pizza! Men man kanske kan äta mindre... och mer sällan... Allt handlar om att kompromissa...

Men nu har jag snart ätit enligt LCHF (mer eller mindre strikt) i 8 veckor. Jag kan ärligt säga att jag nästan aldrig har sötsug längre, och det här är en diet (livsstil) som jag känner passar mej... Jag behöver inte göra uppoffringar hela tiden. Och på den här tiden har jag gått ner 6 kg. Vilket blir i snitt 0,75 kg/vecka. Helt ok! =) Dessutom utan ansträngning!

Så vill DU testa att äta low carb, kolla bl.a den här bloggen; www.blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

See ya!/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!