14 oktober 2010

"Uppe med tuppen"

Jag vet inte om jag nämnt det tidigare, men folk i Sydafrika går upp sjukligt tidigt! Inte jag dårå... men tydligen alla andra. =)
Ett perfekt exempel på det är en inbjudan jag fick för någon dag sedan; att komma på fika hemma hos Jenny, tillsammans med de andra svenskorna... klockan 8.30 på morgonen!!
Jag minns knappt när jag gick upp 8.30 senast! Hahaha! Jag höll på att smälla av när jag såg tiden... =)
Men jag var faktiskt nästan i tid i morse, och inte sist på plats... folk i Sydafrika har nämligen även en förmåga att alltid komma för sent, och det passar mej perfekt!

Fördelar med att gå upp snortidigt är att man hinner med hur mycket som helst på en dag... och choklad-croissant till frulle är verkligen inte helt fel... det ihop med starkt espresso-kaffe och supertrevlig sällskap kickade verkligen igång min dag!
Man kanske skulle bjuda tjejerna på middag vid 15-tiden någon dag. ;)

3 kommentarer:

  1. Vi brukar gå upp ganska tidigt (sex eller halv sex), men jag har aldrig blivit bjuden på fika hem till nån 8:30....! ;)

    SvaraRadera
  2. Här har folk hunnit med en timmes träningspass vid halv sex-tiden...!
    Helt otroligt i mina ögon!! =)

    SvaraRadera
  3. Hahhahaha!! Kan tänka mig att det var segt att komma upp! Här är folk också uppe tidigt, speciellt The-Highheeled-bitch upstairs som är uppe efter tolv på natten och alltid uppe vid halvsex/sex...hörs ju ganska tdligt när hon går med högklackat inne på kakelgolv!

    Tror inte hon är uppe tidigt för att hon jobbar heller för jag hör henne hela dagarna!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!