25 oktober 2010

Leopard-bilder!

Jag veeet att ni har väntat på leopard-bilderna... erkänn. =) Här kommer några bilder från den första leoparden vi såg... och det är även de bästa bilderna, för det var på närmast håll. Hur gullig är inte den här!?! =)


Inte så lätt att upptäcka en leopard i ett träd... vi var som närmast ca, 10 m ifrån honom! Och det var det närmaste vi kom en leopard under våra dagar i parken. (Ligger i klykan... mitt i bilden)

Sööööt!
Myste lite...
Vi stannade typ 1,5 timme och tittade på honom... för att se om han skulle hoppa ner någon gång. Vilket han inte gjorde medans vi var kvar.

6 kommentarer:

  1. ja första bilden var inte helt lätt att se den!
    andra och fjärden bilden är ju hur söta som helst! :)

    SvaraRadera
  2. Men vilken sötnos... ser ut som en liten kissekatt som man vill klappa... men det ska man nog inte ;)

    SvaraRadera
  3. Riktigt kul att 1) Ni fick se en 2) Fick så bra bilder på den!
    Grattis!

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin! Kul att du visade bilderna...

    SvaraRadera
  5. Vi är jätteglada över att vi ens såg en leopard... och att vi fick bra bilder och videofilm är ännu bättre. =)

    SvaraRadera
  6. Tjena!

    Jag har varit på många egna safaris i både SA,Zambia och Botswana, men har aldrig sett leopard,Civet,Serval och Genet! Jag är mycket avundsjuk på dig! Däremot har jag haft en Cape Cobra som har stått och fräst på mig...2 meter ifrån!
    Naturen kan ge fantastiska upplevelser!
    Mvh/ Lars

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!