12 oktober 2010

Ny maid

Idag har vi en ny maid... Cindy. Våran vanliga maid; Bongi, är tyvärr sjuk.
Cindy brukar annars ta hand om våran trädgård, och både jag och Dave har lite svårt för henne... Hon är rätt sur, kan ingen engelska och det känns som att hon helst av allt skulle vilja vara någon annanstans... vilket hon säkert vill oxå!
Eftersom jag inte gillar Cindy... usch, vad taskigt det låter, men man kan inte gå ihop med alla... så vill jag inte lämna henne själv här inne. Jag vill kolla så hon inte flyttar på grejer och ställer saker på fel platser... japp, jag är nojjig och pedant!
Men jag får erkänna att Cindy är noggrann, och hon diskar oxå... det gör inte Bongi. Fast det tar tiiiiid. *suck*

Senare ska vi till La Lucia Mall och handla mat och byta lite grejer... sen ska jag baka gifflar på eftermiddagen tänkte jag... Och kanske börja packa så smått... Roadtrip och Krugerparken väntar på lördag! =) *längtar*
För övrigt så är det tråk-väder idag... jag som hade hoppats på att förra veckans regn skulle ha räckt. Men idag är det mulet och grått igen... helt klart jeans-väder! Men så här är tyvärr oktober i Durban. :/

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!