26 oktober 2010

Flera foton

Blir nog en hel del foton närmaste dagarna här på bloggen... jag har fotat ca; 1400 kort på en vecka, och det är bara med min kamera. Utöver det så har Dave fotat en hel del, och framförallt filmat. Har jättebra film på leoparderna... blir ju mycket bättre zoom på en videokamera jämfört med en systemkamera.

Jag älskar att fota, men jag känner att jag kanske borde ta en fotokurs för att lära mej olika inställningar lite bättre. Brorsan gav mej en "lektion" i somras, men nu vill jag lära mej mera!
Få se om jag kanske kan få med mej Dave på det! =)
Denna gigantiska fågel är en "Ground Hornbill".. inte så snygg direkt...

Även elefanter vill ha svalka när det är dryga 40 grader i skuggan...
Tidigt på morgonen vid ett vattenhål... det var ca 350 st bufflar där och drack.
Två "Spotted Hyaena´s", som väntar på tillfälle att sno åt sig ett lejons byte... (lejonet släppte inte bytet för en sekund)

Även de här två schakalerna (Blackbacked jackal) är sugna på att få ta del av lejonets byte...

Lejonhannen har inte ätit klart på långa vägar... (käkar en buffel, tror vi... )

Inte populärt med hyenor, gamar och schakaler runt sig när han vill äta...

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder, den på elefanten är ju klokren!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vi bor på Sri Lanka, jag är lyxhustru och mannen jobbar, kul att läsaa din blogg.Jag bloggar oxså-just nu känns det som en av mina viktigaste saker att göra...konstigt hur det kan bli...kan bero på sysslolöshet....kram från Mia på ön www.srilnkainmyheart.logg.se

    SvaraRadera
  3. skrev fel blogg adress-sorry
    www.srilankainmyheart.blogg.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!