18 oktober 2010

Tält-plats....

Dagen har spenderats i Krugerparken, och efter att ha hängt ut genom bilfönstret hela dagen under en stekande varm safari-sol har jag nu en härlig bondbränna! (31 grader... och mamma; det är alltså i skuggan som vi mäter tempen här i SA... hahaha.) Vi har lyckats se en hel del djur... dock inga kattdjur än så länge. Men vi har dels sett några nya djurarter (för oss) och dels fått bättre kort på många djur vi sett förut. Så det känns som en lyckad dag! Försökte ladda upp lote bilder, men nätet är för slött för det... så det kommer när det kommer...

I natt bor vi på "Lower Sabi", och jag tyckte för några månader sen -när jag bokade- att det skulle vara sjysst att bo i tält en natt! Ett "luxuary tent", med toa, dusch och el... Tyvärr får jag nog lov att inse en gång för alla; jag är inte campar/vildmarks-typen... inte ens med toa, dusch och el!!

Efter att den första chocken lagt sig, och vi konstaterat att de gigantiska ödlorna, skalbaggarna och grodorna verkar stanna på utsidan av tältduken, så känns det nu rätt okej att sova här. Badrummet är helt ok, och jag har tvingat mej själv till att inte titta under sängen efter insekter... Vi är sjukt trötta, så trots alla möjliga mysko djurläten utanför, så tror jag vi kommer sova som små grisar i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!