07 mars 2011

Snurrig!

Alla dessa inloggningar och lösenord börjar göra mej förvirrad.... Det är internetbank x 2 st, verified by visa, csn, bank id, alla mail-konton, facebook, bloggen och dessutom till alla sidor man är medlem i (typ nätbutiker osv). Som att alla de koderna och lösenorden inte räcker för att göra mej snurrig, så är det ju även pinkoder till mobiler och betalkort man ska hålla koll på.

Dessutom räcker det ju inte med att typ ha sitt namn som löseord... man måste ju vara påhittig och smart när man väljer... svårt ska det vara. Helst en annorlunda stavning oxå, och absolut ett gäng siffror iblandat. Allt för att få ett så säkert löseord som möjligt. *suck*

Är det bara jag eller får alla andra oxå total blackout ibland..? Det händer lite då och då att jag helt enkelt får betala med ett annat visa-kort... för jag minns inte pinkoden på det som jag först tänkt betala med.

För att inte tala om alla "kom ihåg fraser" man har skrivit in på typ bank id och verified by visa... Jag får alltid en släng av min kreativa ådra när sånna fraser ska skrivas in... tyvärr minns jag aldrig sen vad sjutton jag tänkte med... :/

Kanske var bättre förr trots allt..? När man hade "cash" att betala med, och internet fanns inte och mobiler var till för nödsituationer? Eller; nä, internet är för jäkla bra alltså! Men jag skippar gärna alla koder och lösenord! =)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag undrar hur ni gör med bilbarnstol. Sverige, som nog är bäst i världen på trafiksäkerhet, säljer ju bilbarnstolar som man sätter bakochfram för att det är säkrare för barn upp till 4 år. Känns inte helt ok att välja ett mindre säkert alternativ då vi flyttar till SA med våra små barn så ville kolla om man kan lösa det på annat sätt?
    Mvh
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Kul att ni ska flytta till SA! =)
    Vi har ju inte egna barn, men min kompis har en son på 7 månader. De har en bilbarnstol bakochfram, i baksätet. Tror man kan ha den i fram oxå, om man kopplar ur airbagen. Men här anses det säkrare att ha bebisar/barn i bak, har jag hört (är kanske lika i Sverige?).
    Så just den säkerheten behöver ni inte oroa er för! =)
    Vilken stad ska ni flytta till? När?
    Maila gärna om du har fler frågor/funderingar lindah_n@hotmail.com
    Mvh
    Lindah

    SvaraRadera
  3. Oj, trodde det var ert barn efter att precis ha hittat bloggen!
    Tack för svar iaf!
    Vi kommer flytta till Cape Town inom 2 år. Min man är sydafrikan och har växt upp i närheten av Durban men vi har båda bott i Cape Town och föredrar det.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!