30 mars 2011

Gecko-bebis

Som alla vet så finns det en massa djur i Afrika... och många av dem trivs uppenbarligen i vår trädgård, en del andra trivs inne i vårat hus. Som geckos tex (små ödlor). De är störtomöjligt att få ut dem... dels är de svåra att få tag i, dels kommer de tillbaka in dagen efter. Men eftersom de äter spindlar, så låter jag dem vara inne... så länge de "håller sig på sin kant". Vilket de oftast klara galant (två gånger har jag dock fått en ödla på mej, en gång i håret och en gång på axeln... mindre lustigt.) Pixie håller antalet nere eftersom hon gillar att jaga dem...

Nyligen fick i alla fall "våra" geckos ungar. Och de ödle-bebisarna är verkligen pyttesmå! Min bästa kompis Hanna ville gärna se en bild på en liten (hon har varit här och träffade de stora in real life..), så här kommer en! Nästan lite söta... säger jag som är en obotlig djurvän... =)

För att få en uppfattning om storleken på den ställde jag dit en champange-kork... Jag vet att man brukar lägga dit en tändsticksask... men man tar det som ligger närmast till hands. =)



1 kommentar:

  1. Ja armbandet kom fram utan problem, tack sa mycket! Fick ett mail att det hade kommit till Annelie med igar tror jag det var! :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!