09 mars 2011

Jakt

Istället för att slöa i soffan och kolla på Grey´s Anatomy som jag hade planerat, har jag istället jagat en gigantisk gräshoppa runt halva huset... Inte alls så kul som det kanske kan låta... eller, ja... Dave tyckte det var rätt kul att se mej fullkomligt panikslagen med en "Multi Insect Killer"-spray i ena handen och en flugsmälla i andra handen (de är seglivade rackare).
Anledningen till att det var jag som fick "äran" att få ut gräshoppan (läs; döda den) var för att det var jag som lämnat ytterdörren öppen... vilket i det här landet är lika med 100% säkerhet att man får in nått vidrigt kryp... i onormal storlek.
Men till Daves försvar kan jag faktiskt berätta att han redan gett det ett försök... men den sluga gräshoppan gömde sig för honom...

Vidrigt var det i alla fall... och nu är vi en halv flaska instekts-spray fattigare och jag har ont i halsen av allt spray jag andades in + att jag kanske -möjligen- skrek lite i panik oxå... Jag har även skurat golven (som var helt klibbiga av sprayen) och min puls börjar så smått hamna på normalt igen... *pust*
Så lärdomen utav det hela är; ha alltid... -ALLTID- en stor flaska insekts-spray hemma... i alla fall om du råkar bo i afrika...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!