20 mars 2011

2 månader efter alla andra...


... men så igår såg vi första deltävlingen i Melodifestivalen! =)
Eftersom vi nuförtiden har lyxigt mycket internet att använda hade vi laddat ner det... Vi båda är helt fast iMelodifestival-träsket, och missar inte gärna det! Sen att vi redan vet vem som vinner, och att vi är några månader efter gör oss inte ett dugg!

Vi hade även laddat upp med Marabou-choklad (tack igen Kisse-Katja! -Den som spar den har...) och den Bridge Blandning som vi hittat här... Vi kände oss alltså extra svenska igår! Härligt!

Jag har hört (okej ´rå; läst) från många bloggar att folk inte gillat så många låtar i år... men jag vet inte om jag var hög av lycka för att vi ens hade chansen att se festivalen överhuvudtaget, eller om jag tappat all musiksmak... -men jag gillade en hel del av låtarna. Och för en gång skull tyckte jag nog att rätt låtar gick vidare till final.

Något som slog mej när vi satt och kollade var att man rätt tydligt ser vad som är trendigt i Sverige just nu... i både kläd- och hårväg. (Tycker typ alla kvinnliga deltagare hade rött hår, tex)
Här i Durban följer folk inte trender... Vilket jag tycker är skönt! =) Här klär man på sig det man gillar... man tänker nog mera på att det ska vara svalt, än vad man funderar på om det är modernt. Visst; ibland ser man extra mycket av någon specifik färg eller så... men överlag är du rätt klädd om du har sandaler//flipflop, shorts//kjol plus ett linne i valfri modell. =)
Och äger du fler bikinis än vad du äger jeans så vet du att du har prioriterat rätt! (Jag ligger inne med sisådär 35 par bikini och 9 par jeans... -vilket faktiskt är typ 6 par fler utav jeansen än vad jag behöver- )

1 kommentar:

  1. Schysst att kunna ladda ner Melodifestivalen! Själv var jag hemma i Sverige på blixtvisit förra veckan och köpte CDn (det var inte därför jag åkte hem!). Sisådär är väl min bedömning och barnen (!!) tycker att Eric Saades engelska är kass.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!