10 februari 2011

Trevligt i Hillcrest!

Imorse -vid nio- hämtade Maria (och Karl) upp mej, för att vi sen åkte vidare och hämtade upp Anna.
Även idag var jag alltså uppe ovanligt tidigt... Ska man orka hänga med i det här tjejgänget, så bör jag nog ändra min läggdags-tid (eller hur man säger).

Martina, Hedvig, Maria och Karl

I alla fall så var vi hembjudna till Lena, som bor i Hillcrest. Hillcrest ligger typ 3 mil väster om Durban, och är väl typ som en förort till Durban, kan man säga.

Jag har aldrig varit hos Lena förut, så det såg jag verkligen fram emot! Förresten så äger och driver Lena ett B&B (www.likehome.co.za ) vilket visade sig vara ett superfint, fyrstjärnigt B&B.

Hos Lena var även Martina -en svenska som ska bo i Hillcrest med sin familj i 3 månader- och Martinas lilla dotter, Hedvig. Som visade sig vara minst lika lugn och glad som Karl. =)

Vi fick färsk frukt och annat mumsigt och så klart "svenskt fika". Här räcker det liksom inte med att säga att man ska fika... och det finns ju faktiskt inget direkt översättning från svenska till engelska för "fika"... så det har blivit att vi säger "svenskt fika".

Alltså kaffe med en massa fikabröd! =)

Allt som allt var det himla trevligt! Och mycket kul att dels få se Lenas hus, och dels få träffa Martina och Hedvig.

Lena, Maria, Martina, Hedvig och Anna... Lilla bilden; Karl

1 kommentar:

  1. Tusen Tack till dig Lindah som klev upp mitt i natten för att resa hem till mig och mitt Like Home och tack igen som bakade så gott (Lindah och Martina fick tyvärr baka detta goda fika brödet)Vilka duktiga babisar både Hedvig och lille Karl som jag nu fick äran att träffa äntligen. Hoppas verkligen att du tar med dig Dave och kommer upp hit till dessa krokar igen snart. En romantik liten vistelse med middag på 5 stjärniga Aubergine och avsluta kvällen i min jazucci med en god drink. Lördag morgon kan ni alltid besöka Shongweni Farmers Market som öppnar portarna vid 06.00 och stänger vid 9.30.(Det där kan ju bli ett problem som kan lösas med att du aldrig går och lägger dig Lindah)Martina och Markus uppskattar helt säkert ett besök av er med. En liten mini semester på 30 min köravstånd. Kram Lena

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!