01 februari 2011

Jag har en himla tur...

Jag har en sån himla tur att jag har snott åt mej en av de mest omtänksamma och snällaste människorna i Sverige som min kompis. Kissen -alias Katja- är helt otrolig!! Det finns ju generösa människor, sen finns det väldigt generösa människor, och sen har vi Katja. Hon är absolut i en klass för sig själv. =)

Låt mej berätta;

Jag hörde om serien "Solsidan" överallt... av folk, bloggar, svenska tidningar jag fått osv. Även Katja bloggade om serien... Jag kommenterade inlägget och frågade om serien verkligen var så rolig som alla sa. Och vips får jag en förfrågan om vad vi har för adress... Katja postar en Solsidan Box! Bara sådär! Vi behövde varken böna, be eller hota för att få det postat till oss... vilket annars är det vanliga förfarandet när vi önskar oss något nerskickat (mamma är undantaget).

Idag kom paketet... eftersom det vägde 7,5 kg insåg jag rätt snabbt att Katja måste bökat ner bra mycket mer än en DVD-box... Snabbt hem och riva upp kartongen... det kändes som julafton x1000 typ. =) Vi fick sisådär 30 påsar bea-sås!! LOVELY!! Dessutom 2 kg lösviktsgodis, böcker, en bunt tidningar, massa choklad i massa olika smaker (varav det bara var två som vi tidigare testat... -Lycka!) + klassiska svenska tuggummismaker (läs Jenka osv) och en massa påsar nöt-cremé...!!! Vi är förevigt tacksamma..! Och fortfarande lite chockade... på ett positivt sätt, alltså. =)Men alltså; människan är mitt uppe i en flytt, har ett nybyggt hus som hon inreder för fullt, två små barn och ÄNDÅ tar hon sig tid att handla och posta prylar till oss. Helt UNDERBART snällt!!! Och vi hade inte ens bett om det! Snacka om guldklimp till vän!!

Låt mej upplysa alla som inte bott utomlands i 2,5 år att man kan sakna svenska saker galet mycket, och att man faktiskt känner sig lite utanför när man inte hänger med i svenska saker längre, så som vem som vann Let´s Dance eller Idol de senaste åren... Dessutom är det i pincip lättare att vinna ett VM-guld (i valfri gren/sport) än att få folk att posta grejer till oss. Gäller inte alla, men många. Och eftersom man helst inte vill vara till besvär för ens nära och kära i Sverige, så ber vi inte om att folk ska skicka saker längre (mamma är ett undantag även här...). Så förstå hur förundrade, överraskade och uppriktigt glada vi är över att Katja tog saken i egna händer och skickade oss ett oerhört uppskattat paket!!


TUSEN TACK bästa Katja!!! Vi får återgälda med gratis flygbiljetter så fort Dave får ett jobb! =)

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att du känner att det bara är din mamma som är undantaget....

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att nån -som vill vara anonym- tar åt sig, fastän jag skrev att det inte gäller alla... sen att jag skrev ut just mamma specifikt är för att hon skickar saker väldigt regelbundet. Man tycker att folk kanske kunde vara glada för vår skull. Vet man med sig att det inte stämmer in på en själv, så ta inte åt dej...
    Trist med en sån negativ kommentar, och en anonym sådan.
    Jag får ju ta för givet att det är nån familjemedelem/vän som skrivit... och som inte känner att den kan vara öppen om det. Tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Fast nu va det ju inte en sån negativ kommentar som du tror jag skrev, jag menar att det va trist,tyckte det va lite synd om er,ni är väl inte bortglömda hoppas jag... det var inget elakt menat...verkligen inte... Och nej jag tar inte åt mig,slank bara in här när jag råkade stöta på sidan...

    SvaraRadera
  4. Alright. =)
    Och jo, vi är ganska bortglömda. Men sånt är livet. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!