03 februari 2011

Julafton hela veckan...

Den här veckan har verkligen varit som värsta julafton för oss! Först Katjas paket, och idag kom två paket från mamma... en del saker som jag beställt + såser, jäst och tidningar. Härligt! Med ens är vårat "sverige-förråd" ganska så välfyllt igen... det höll på att sina ett tag, men nu är vi okej för ett tag framöver igen. =)

Dessutom kom Dave´s oerhört efterlängtade snus idag! Gissa om han blev lättad... inte det smartaste att snusa när man bor utomlands, kan jag säga.
Först trodde vi att det hamnat hos tullen... vilket inte hade gjort så jättemycket... man blir lite fattigare om man måste tulla in det, men ändå billigare än vad snus i Sverige kostar (vi får köpa momsfritt hit). Men sen började vi tro att det helt enkelt kommit bort helt och hållet. Men idag visade det sig att snuset varit till Thailand och vänt... därav den långa leveranstiden. Så kan det gå ibland. =)

5 kommentarer:

  1. Nu snusar varken Harald eller jag, men jag har hört att det finns svenskt snus att köpa här i CT. Ska jag kolla upp det? Lite snabbare leverans, kanske!

    SvaraRadera
  2. Åh va lyxigt med så många paket!! :) Lika kul och spännande varje gång man ska öppna de!

    SvaraRadera
  3. Gabriella; Kolla jättegärna upp det om du har möjlighet!! Fanns i Durban förut, men togs bort för ca; 1,5 år sen. Varför vet jag inte. Vore ju kanonbra att få tag i på närmare håll! =)

    SvaraRadera
  4. Hej

    Just came across your blog. Not sure if it is still available, but I used to buy Snus at the Avonmore Spar on Avondale (near 9th Avenue) in Greyville/Berea. It was kept at the kiosk counter near the entrance and the Nedbank ATM.

    SvaraRadera
  5. Thanx for the tip! Must check out!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!