06 februari 2011

Gateway i korthet:

Kom på att jag nog inte lagt ut så mycket bilder från shopping-gallerian; Gateway (vars fullständiga namn är Gateway -theatre of shopping)... Så idag när jag var där en sväng passade jag på att ta några bilder. Plus att jag lånade några från deras hemsida. Dessutom har jag sammanställt lite fakta om stället jag gärna fördriver min tid på... =)

Jag tar kort från huvudingången och ut. En restaurang-"gata" på båda sidor om den lilla gräsplätten. (Man ser parasoll på höger sida..) Väldigt mysiga ställen.

Med palmer inne kan man inte missta sig på att man faktiskt är utomlands...

Hela taket är gjort utav glas, vilket gör att det alltid är väldigt ljust på Gateway, och det känns luftigt!

Gateway är den största gallerian på södra halvklotet... enligt deras egen hemsida i varje fall. Men jag är nog benägen att tro på det. På Gateway samsas ca; 380 butiker, 37 st restauranger & caféer och hela 26 biosalonger (fördelat på två olika biografer). Det finns även en 4D-bio, som vi ännu inte har testat pga av att det alltid är väldigt lång kö där.

"The Rock" = klätterväggen

Plus att det finns världens största fasta inomhusklättervägg där (se ovan), som är inne i gallerian och är 22,5 meter hög! Vidare finns en 4000 kvm stor skateboardpark (designad av Tony Hawk) och en "vågmaskin" där man kan träna surfing... om man gillar att ha publik, vill säga. =)

"Wave House" -där man kan lära sig/öva på att surfa... med publik.

Sen finns det även ett ställe som heter "Fun Fair" och ett som heter "Fantasy Forest" (där finns det bl.a bowlingbanor)... båda är som miniatyr nöjesfält... inomhus. Plus att det finns en gocart-bana på ena taket... Och en massa mer, som jag säkert har glömt...

Som ni förstår är det enkelt att fördriva tiden på Gateway... vill man inte shoppa, så finns det alltid nått kul att kolla på! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!