01 februari 2011

Tisdag och fullt med folk överallt...

Dagen har inte börjat toppen, får jag erkänna... Jag hade tänkt sola på förmiddagen, men "Byggare Bob" är på framsidan (och petar med vårat altantak som läcker när det regnar) och gardenboy är på baksidan och planterar små buskar överallt (fråga mej inte varför... det ser inte bra ut!). Och eftersom jag inte vill ha publik när jag solar, så tänkte jag att jag kanske skulle hoppa i poolen istället (som vi delar med våra hyresvärdar)... men därifrån hör jag ett väldans plaskande... tydligen är nån av alla deras barn här på besök...

Okej... då kanske man ska passa på och träna då... inomhus i AC:n... men här ockuperar städerskan hela huset. Hon påbörjar saker överallt... sen är hela huset upp och ner i timmar innan hon är klar. Både jag och Dave är ganska pedantiska och Dave var glad över att han hade lektion i skolan, så han kunde smita hemifrån och slippa se eländet.

När jag sen såg att städerskan använde samma trasa till att torka i toaletten, som hon sen torkade handfatet med... då kräktes jag nästan! Vart mer har hon torkat med den trasan tro?? *kräkljud*

Så nu har jag beslutat att städerskan inte får städa i badrummet mer... sen tidigare får hon inte heller diska eller torka bord/bänkar. Snart är det inte mycket kvar som hon gör här... lika bra det! Mitt motto när det kommer till städning är; själv är bäste dräng...

Nu ska jag vänta tills städerskan har gått, sen blir det storstädning här! Lyxigt värre med städhjälp... not!

1 kommentar:

  1. Stackare! Med städerskan alltså. Ja vi har ju verkligen tur med vår Eunice. Se mitt inlägg idag.
    Ibland är det faktiskt jobbigt med massa folk överallt som fixar åt en. Vet precis hur du känner! Nu har vi lyckats få till det så att vi har städerskan och gardenboy här samma dag vilket är skönt. Båda sköter sig själva och märks inte mycket, men jag lägger mig ju inte vid poolen dom dagarna dom är här.
    När kommer ni och hälsar på?! Vi funderar på Durban/St Lucia på Påsklovet. Då borde ni väl ha betydligt bättre väder än vad vi har?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!