11 februari 2011

Flyga bland molnen!


Idag följde jag med Dave på en flygtur... Det var ett tag sen jag följde med, och sist jag flög överhuvudtaget (vilket var med ett stort plan) så fick jag syrebrist och svimmade..! Så idag var jag lite extra nervös innan flygningen... dessutom blåste det ganska mycket.Nya stadion i Durban, som var färdig till fotbolls-VM 2010
En del av "strandpromenaden" nere i centrum, vid hotellen
Vet inte exakt vart det är... södra delen av Durban, tror jag. Typ; Bluff-området

Men efter lite turbulens i starten, som jag klarade helt okej -jag var bara liiiite rädd- så var resten av flygningen väldigt odramatisk. Tills vi mötte moln... och visst kan det låta härligt att flyga bland molnen, men tro mej, det är inte i närheten så kul som det låter. Men som den proffsige pilot Dave är, så vände vi om precis innan molnen, och trots att landningen var läskig som tusan (det hade blåst upp ännu mer sen vi startade) så måste jag skryta lite över Dave. Han är verkligen såååå duktig, och ärligt talat vet jag inte om jag skulle känna mej ens hälften så säker med nån annan bakom ratten (heter det ratten, tro??). Och visst, jag är lite partisk, men ändå. =)

Väldigt kul dag var det i alla fall!

Jag som co-pilot... hahaha... mitt uppdrag var att föreviga ögonblick. =)

På väg tillbaka mot flygplatsen. En del av hamnen + stranden i centrum (Ni som varit här/bor här; uShaka ligger på udden)

Himmel och hav... och lite flygplansvinge...

Och när vi kom hem så slängde vi oss i poolen... och där stannade vi nån timme. Såååå skön temperatur i poolen nu! Måste ha passerat 30 grader, tippar vi på. Det svalkar knappt längre. Men om man vill ha svalka så kan man ju ta en dusch, alternativt åka ner till havet. =)

Ikväll blir det fredagsmys, med bl.a några avsnitt utav "Solsidan", som vi bara ÄLSKAR!!

3 kommentarer:

  1. Kul att se lite bilder av stan! :)

    Ser ut som en härlig flygtur!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut! Hade gärna åkt till Sydafrika en gång :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Kan förstå att du var nervös, speciellt om det blåste en del...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!