25 januari 2010

LCHF

Idag var första dagen då jag följer LCHF-dieten. Dvs. "Low Carb High Fat" (Lite kolhydrater och mycket fett). Jag får väl erkänna att jag är mer än lite skeptisk till detta tänkande, men tycker samtidigt att det makes sense. Verkar som att det är en bra, sund och vettig tanke bakom denna livsstil av ätande. För det är en livsstil, inte en diet-kur.

Jag får erkänna att jag har lite av en fett-fobi... och börjar t.o.m misstänka att jag är allergisk mot fett (ärligt talat, alltså. Det är inte bara en fix-idé... tror jag.). Men även om man ska käka mycket fett, så i slutet av dagen är det ju inte så mycket trots allt, eftersom man ändå ska ligga lågt i kalorier totalt. Hänger ni med? =)

Jag tänker i alla fall ge detta en chans... typ 2 veckor och se vad som händer. Så nu är det slut med alla goda bröd till frullen... och tyvärr ska man helst inte heller äta frukt, men där går min gräns! Jag tänker INTE ge upp mina frukter... no way! Så lite "fusk" räknar jag med. =) Jag har i alla fall varit duktig och gjort egen müsli ikväll... få se imorrn hur den smakar... hahaha!

Håll tummarna för LCHF, så återkommer jag med en utvärdering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!