27 januari 2010

Bokningar

Jag håller på och försöker boka boenden tills mina föräldrar kommer hit i April. Tyvärr är det påsklov här då, och tydligen vill ALLA i Sydafrika åka på safari och vandra... Och tydligen på samma ställe som jag hade tänkt mej, och givetvis exakt samma dag också!
*suck*
Dessutom är deras bokningssystem här nere totalt jäkla värdelöst!!
Man får fylla i en blankett (på nätet, tack och lov!) som skickas till en form av "resebyrå". Dom ringer sen till stället man vill bo på och kollar om de har plats den dagen man ville boka... Har de inte det så får man dagen efter ett mail att "tyvärr är det fullbokat".
Inte ett ord om vilka andra dagar som finns lediga, eller andra stugor (i andra prisklasser). Utan då är det bara att sätta sig och igen fylla i blankettet, men med ett annat datum, och hoppas på det bästa...
Detta kan pågå i DAGAR utan att man ändå får boende!! HOPPLÖST!!

Så de 8 förfrågningar jag gjorde igår var helt slöseri med tid. Och idag har jag mailat runt 4 olika boenden... Och ska nu fortsätta... NÅTT ställe måste väl ändå ha lediga rum/stugor??
Önska mej lycka till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!