28 januari 2010

Grattis...

... Dave på namnsdagen...! Alltså, han heter Karl oxå. I min familj har vi alltid firat namnsdagar, och den härliga traditionen påtvingar jag numera Dave också. =)
Visserligen klagade han inte speciellt idag, då det är HAN som blir firad. =)

Jag bakade sockerkaka (på begäran) och chokladbollar med pärlsocker (japp, det är viktigt att skriva att det var med PÄRLSOCKER... för det är LYX!!).
Vi lyxade även med Aladdin-chokladbit och Dumle-kolor. =)

Mitt LCHF-ätande får ta en paus idag med andra ord... Men det är ok, för det känns som att jag har gått ner lite i vikt... hahaha...

Utöver det så är jag mest irriterad idag... på att alla mina bokningar går åt h*lvete! Tröttnade till sist på att leta boende i Royal Natal National Park/Drakensberg, och kom på att vi lika gärna kunde åka till en annan del av Drakensberg. Närmare bestämt; Giant´s Castle, där vi varit en gång förut. Men då ville jag ha den bästa stugan åt mamma o pappa. Tyvärr fick jag svar idag att den stugan som jag ville ha till dem var uppbokad, men andra stugor fanns. =(
Va f*****n, vad svårt det ska vara då!!!
Tycker att jag är ute i god tid... men uppenbarligen inte!

Ska sätta mej nån timme nu och maila vartenda ställe jag kan hitta som ligger inom rimligt avstånd från Royal Natal...!
Och safari-boende går lika trögt det! Tror jag får lov att boka utanför parken trots allt... Vet ett supermysigt ställe, som det möjligen får bli.

Förresten; Grattis till brorsan på namnsdagen och till lilla Eddie också! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!