10 januari 2010

Bye, bye Sweden...

I eftermiddag lämnar vi snö och kyla och åker mot värmen igen. Jag är ärligt talat rätt less på kylan... och det är drygt att bylsa på sig så fort man ska utanför dörren. Så det kommer jag inte sakna det minsta. Jag är mera förvånad över att jag faktiskt har klarat så många Svenska vintrar som jag har...

Därimot kommer jag sakna familjen och vännerna..!
Känns lite tungt i hjärtat och jag har en klump i magen... Men man får väga fördelar mot nackdelar... och där vinner (än så länge i alla fall) Sydafrika mot Svedala.

Nu är väskan nästan klar-packad... just nu hoppas jag att jag kan få igen den utan problem, och att inchecknings-tjejen/killen ser mellan fingrarna med att jag kommer ha en grym övervikt! Handbagaget kommer jag inte ens väga in.... så när vi checkar in allt igen i Johannesburg, så lär vi få betala övervikt som bara den... Men vad gör man inte för kaviar, bea och svenskt godis?? =)

Nu ska jag umgås med mamma och pappa flitigt de sista timmarna...
Håll tummarna för att vi får en lugn hemresa! =)

4 kommentarer:

  1. men fan vad dåligt av oss!
    kom inte ihåg när du skulle åka så jag hade tänkt ringa dig imorrn ju!
    det är officiellt lindah, vi suger! ;)

    SvaraRadera
  2. Välkomna tillbaka till värmen i Sydafrika!! Gick det bra med övervikten? Vi har också alltid "lite" extra, trots att vi har 20 kg per barn. Deras väskor är alltid fyllda med mat, filmer och böcker...

    SvaraRadera
  3. Sabina; jag veeeet vi är verkligen värst!! Jag var förbi ditt jobb några gånger o kikade... men såg aldrig till dej. =( Nästa gång! =)

    Miriam; Tackar! Det är verkligen sköööönt väder här nu! Speciellt efter -20 grader och snö i en månad..! Vi slapp faktiskt att betala övervikt, trots 16 kg för mycket ihop..! =) Ibland ska man ha lite tur oxå!

    SvaraRadera
  4. men jag menar om du insisterar så kommer jag gärna till dig och bor ett år eller tio....
    hint hint ;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!