18 januari 2010

Är det så här livet ska vara?

Vardag igen... Inte för att det gör någon större skillnad för mej. =)

Nu är det snart två år sen jag slutade jobba..! Helt otroligt vad fort tiden går! Många (typ alla jag träffar) frågar mej om jag inte får långtråkigt, om jag inte längtar tillbaka till att jobba, vad jag gör hela dagarna osv. Men ärligt talat så stormtrivs jag med att vara "lyxhustru". Jag jobbade jämt förut... heltid, plus kvällar, plus helger... alltså verkligen jämt! (Själv-valt till viss del, men ändå...)

Till slut kom jag på mej själv med att tänka (med en suck); "Är det så här livet ska vara??" Och efter de tankarna var det inte långt kvar tills både Dave och jag mer eller mindre brände ut oss. Och med det så började Dave fundera vad han egentligen ville göra... Att han hittade utbildningen här i Sydafrika var en ren slump, egentligen. Vi hade lika gärna kunnat ha hamnat i USA eller nått annat land.

Men vi båda trivs så otroligt bra med livet nu och vi är så glada att det var just här vi hamnade... att bryta upp, ändra våra rutiner och vardag, att våga ta steget att testa nått nytt var exakt det vi behövde! =) En sak, av många, som är så sjukt skönt att slippa är söndags-ångesten... som det sista året i Sverige dök upp redan på fredag-kvällarna...

Idag, när jag simmade i poolen, kom jag på mej själv med att tänka (med ett leende); "Är det så här livet kommer vara?" -Hoppas!! =)

4 kommentarer:

  1. hörrudu, när kommer ni tillbaks till sverige då?
    känns lite surt att man inte hann med att träffas, så jag tänkte att vi kan försöka nästa gång =)

    SvaraRadera
  2. Ja du... det lutar åt att vi inte kommer hem igen förrens sommaren 2011. :/
    Men man vet aldrig... det kan kanske bli redan i Augusti i år, fast jag tror inte det.
    Då ska vi i alla fall se till att boka in en dejt! =)

    SvaraRadera
  3. Visst är livet skönt utan att behöva slita varje dag. Nu drömmer jag mig inte bort i poolen men är nöjd ändå.
    Jag har varit hemma sen -06 och jag är inte uttråkad än, det enda är att man inte har så många att prata med för att alla jobbar.

    SvaraRadera
  4. Kissen; vi får styra upp lite chatt nån dag! Jag har visserligen inte msn längre... men ska fixa det. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!