24 maj 2011

Trött på strul

Min blogg strular som tusan hela tiden... Oftast så att jag inte kan logga in på den. Och jag som just lär mej komma ihåg lösenordet... men inte ens det hjälper längre.
Men, men... nu är jag inne i alla fall. :)

Idag när jag var ute och körde hade jag en bil framför mej i en rondell, som faktiskt körde helt rätt genom hela rondellen! Rätt fil från början till slut... och dessutom blinkade den rätt hela tiden oxå. Jag tror inte ni kan förstå vilken ovanlig -nästintill utrotningshotad- syn detta är!
Folk här kan verkligen inte reglerna för hur man ska köra i en rondell... och att folk använder blinkers är högst ovanligt!
Förutom när de blinkar fel, förstås... det händer lite då och då... att de typ har kommit åt blinkersen, och de åker runt med den igång. :)
Jag får väl erkänna att jag själv börjar bli lite "Durban-slapp" (jag har hört från säkra källor att Durban är värst utav storstäderna när det gäller att vara "africa-slapp")... och det var ett bra tag sen jag slutade att blinka i rondeller och andra ställen där det känns onödigt... som när man ska svänga in på sin uppfart tex. :)
Bli inte förvånade om jag snart bloggar om att jag blivit påkörd i sidan... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!