17 maj 2011

Intressant samtalsämne..?

Dave och jag har alltid väldigt intressanta samtalsämnen... eller vad sägs om detta;

Jag: -Konstigt egentligen att "röd mjölk" här är 2 % fett i och "röd mjölk" i Sverige är oxå det.
Dave: -Tycker du?
Jag: -När kom minimjölken egentligen? Den gillar jag bäst.
Jag igen: -Tror det var typ när jag var 14-15 år (minns reklamen)
Dave: -Vilken ordning kommer färgerna i? (På mjölk-paketen, i Sverige)
Jag: -Röd, grön, blå, gul.
Dave: -Jag minns när mellanmjölken kom.
Jag: -Aldrig! Den har typ alltid funnits.
Dave: -Aldrig! Jag minns när farmor började köpa den.
Jag: -Ska vi googla det?

Vi googlade och den kom 1983. Så man kan nog säga att vi båda hade rätt. För mej har den typ alltid funnits, och Dave kan mycket väl kunna komma ihåg när hans farmor började köpa den.
Ha ha ha... snacka ointressanta samtalsämnen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!