25 maj 2011

Semester!!

Ja, alltså; Sverige-semester! :)
Jag har beslutat mej för att faktiskt ta mej till Svedala i sommar... om nu sommaren infinner sig i Sverige någon gång. Annars nöjer jag mej med att säga att jag ska åka till Sverige i juli.

Problemet nu (förutom att vi fortfarande inte har fått våra visum... som vi ansökte om i slutet på dec.) blir att hitta en bra flygbiljett.
Jag har många krav, har jag insett. Eller i alla fall svåra att uppfylla.
En bra flygbiljett innebär; billig (allt under 8000:- är ett FYND!), och framför allt bra restider (läs; max 20h).
Jag pallar inte att ha längre mellanlandning än 2 timmar. Helst kortare. Jag stressar gärna... typ springer till gaten och tränger mej i kön till säkerhetskontrollen om det behövs... bara jag slipper sitta i en hård plaststol på en trist flygplats timme ut och timme in. Inget i världen gör mej så deprimerad som att vänta på en flygplats!

Tyvärr går mina enkla krav inte ihop sig så bra...
Billigaste biljetterna nu har en mellanlandning i Doha. Jag var tvungen att googla vilket land det ligger i.
Svar; Qatar.
Då var jag tvungen att googla vart i världen det låg.
Svar; Öster om Saudiarabien, och är ett pyttelitet land....
Där landar man 23.00, och sen går nästa plan 8.30 morgonen efter. VEM köper den biljetten!?! Inte jag i alla fall.
Jag får fortsätta leta. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!