10 maj 2011

Hektiska dagar

Senaste dagarna har varit fullt upp... igår hade jag så mycket att göra hela dagen, så jag hann inte ens kolla mailen -då är det illa. Men kul har jag! :)
Tyvärr har jag fått sjukt ont i ryggen (från att göra ingenting egentligen??) och eftersom jag aldrig förr haft ont i ryggen -inte ens då jag jobbade som frisör, så det säger en hel del- så har jag plötsligt blivit hypokondriker. Jag börjar på allvar tro att jag typ har cancer i ryggraden eller nått sånt, och överväger starkt att uppsöka läkare om jag inte blir bättre snart. Jobbigt.

Idag var jag hos Jenny på frukost-autumn sale. Med väskor, smycken och plånböcker (bland annat) till salu. Trevligt, trevligt!


Roligast var när det började diskuteras olika (privat-) skolor här i Durban. Jag kunde knappt hålla mej för skratt... ena kvinnan var helt förskräckt över att en viss skola lät eleverna ha utsläppt hår! -Förstår vad odiciplinerat och hur ovårdat det såg ut! (enligt henne... och typ halva Durban tydligen) ha ha ha!!
Jag DOG nästan när hon också förfasade och tyckte att det var helt oacceptabelt att vissa av tjejerna hade mascara... så det till och med syntes! (hennes ord!). ASG!
För att inte tala om de som lät eleverna ha flipflop... otänkbart!

Vad ska man säga? Jag tycker kanske inte att disciplinen bör läggas på mascara och skor... snarare på uppfostran och inlärning... Men det är ju bara min åsikt. :) I vilket fall är jag glad att jag inte gick på nån av de skolorna när jag växte upp... låter ruskigt trist!

2 kommentarer:

  1. haha, jag missade ju denna debatt som du vet! du får uppdatera mig sedan.. det är garanterat din säng som förstör din rygg!;-) kram

    SvaraRadera
  2. Nä, kan omöjligt vara sängen... har ju haft samma i 9 månader nu utan nga problem.
    Kanske löser sig med lite styrketräning. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!