19 maj 2011

Borttappat kort...

Vilken produktiv dag vi haft idag!

Visserligen började inte dagen så bra, med att jag insåg att mitt visa-kort var spårlöst borta. Efter att ha funderat ett tag insåg jag att jag senast använde det i måndags. *Panik!*
Snabbt in på internetbanken för att se om det registrerats några uttag (här behöver man aldrig visa leg, och det är inte alla butiker som kräver pin-kod till korten heller. Alltså är det inte jättebra att tappa bort kortet...), men som tur var så var alla pengar kvar. Nästa steg blev att funderade vart jag kan ha glömt det, eller om jag tappat det eller om det blivit stulet. Eftersom jag har fruktansvärt dåligt minne kom jag knappt ens ihåg vad jag gjorde i måndags, och absolut inte i vilken ordning jag handlat i de butiker jag varit i.
Efter att ha letat upp alla kvitton, och kollat klockslag på dem, så insåg jag att jag använt det senast på P-n-P.
Efter en sväng dit, och förklarat hur det ser ut (vårat foto på kortet) och mitt namn, så fick jag tillbaka visa-kortet. :) Nu är jag glad att jag inte spärrade det, utan bara tömde det på pengar. :) :)

Utöver det har vi faktiskt hittat en hyrbil till Kruger! Till bra pris, en rymlig bil med rutor som går ända ner även i baksätet... desutom en väldigt trevlig och hjälpsam tjej som jobbade där! Kan verkligen rekommendera "Budget" med kontor i Umhlanga, om nån funderar på att ta sig till Durban. :)

Plus att vi har varit till banken, blivit förföljda av skumma typer -men det gick bra- och uträttat typ tusen andra saker som vi skjutit på hela veckan. Skönt att allt är gjort nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!