14 maj 2011

Mitt stackars lilla hjärta...

Mitt lilla hjärta -Pixie- kom senare än vanligt till frukosten imorse. Och jag såg direkt att nått var fel... Hon varken skuttade in som hon brukar eller jamade... Hon verkade liksom lessen.
Mycket riktigt har hon gjort illa sig... när jag lyfte upp henne pep hon till... ena framtassen verkar vara skadad. Efter lite smått panik (från mej) och lungt inspekterade utav tassen (från Dave) insåg vi att den inte är bruten, och inte heller har hon något bett. Alltså troligtvis en stukning/sträckning.
Blir hon inte bättre till imorrn tar jag med lillan till veterinären.

Nu ligger Pixie i soffan och tycker synd om sig själv... och jag börjar så smått misstänka att hon utnyttjar situationen en del... vi såg henne nämligen skutta upp när hon hörde ett ljud utanför, som hon trodde var något hon kunde jaga... Hmmm... Men det är ändå väldigt synd om henne och ska såklart bli ompysslad ordentligt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!