20 september 2009

Spännande tider i våra liv!

I början på Augusti skrev jag ett inlägg ("Ändringar på gång", 3 Augusti.) om att man måste ta nästa steg, för går man inte framåt, så står man stilla. Och det är ju nästan lika illa som att gå bakåt. Och som jag alltid brukar säga; ingen vill väl gå BAKÅT??
 
Så nu sitter vi här; halva steget är taget, och nu väntar vi på forsättningen...
Hela Augusti och halva September har gått åt till att förbereda, planera, kontakta folk och att ta beslut. Och nu börjar det äntligen hända lite saker, och vi ser med spänning fram emot hur det hela kommer sluta.
 
Visst är det alltid lite "sorgligt" när man bestämmer sig för att ta nästa steg, och lämna det gamla... Som när vi flyttade hit. Det var en otroligt jobbig och känslomässig dag då vi stod på Arlanda och sa hejdå till våra familjer, men samtidigt var det också en av de bästa dagarna i mitt liv.
Alla möjligheter låg framför oss... och vi var "höga" av spänd förväntan av hur allt skulle bli här i Sydfrika. =)
Jag är en sån som älskar nya äventyr, och har alltid varit en person som tröttnar fort på saker och ting... jag gillar att prova nya saker och vad är mer spännande än ett nytt land! =)

Nu stänger vi ett kapitel i våra liv, och vi har tagit beslutet att gå vidare i livet... men hur många möjligheter kommer inte stå öppna för oss nu? =)
*Spännande*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!